MUTLULUK NEREDE?

Bu yaz sıcağında da olsa Temmuz ayını bir yazı yazmadan terk etmek istemedim. Başlık dikkatinizi çektiyse o dikkati dağıtmadan hemen söyleyeyim bahsedeceğim konu iki tane araştırma üzerine kurulu. Ancak merak etmeyin onlar da sıcaklar gibi bizi bunaltmayacaklar, söz veriyorum :).

mutluluk neredeİlk araştırmamız 1938 yılında 268 kişi ile başlayıp 1940 – 1945 yılları arasında 456 kişinin daha dahil olmasıyla 724 gönüllü denek üzerinde denenmiş, 75 yıllık bir gözleme sahip dünyanın en uzun deneyi. (Bu arada gönüllü deneklerden biri J.F. Kennedy). Cevabını aradıkları soru ise “Mutluluğun formülü nedir?”.  Araştırmada çıkan sonuçlar tartışmaya değer aslında. Sonuçlarda alkol ve sigara kullanımının negatif etkiler yaratması beni şaşırtmadı ama insanlarla olan samimi ilişkilerin kişilerin mutluluğuna etki derecesini ana sonuç olarak göstermesi oldukça ilgi çekici geldi. Mesela samimi insan ilişkilerine sahip kişilerin diğerlerine oranla finansal başarısı daha yüksek. Ya da anneleri ile iyi ilişkilere sahip olan kişiler gerek maddi gerek manevi olarak diğer deneklere göre daha kazançlı durumda. Aynı durum, babalarla olan ilişkiler için de geçerli: Deney sonucunda kişiler, hayattan daha az korkan ve hayata daha az kaygılanan insanlar olarak yaşlanmışlar.

Peki, sözü uzatmadan diğer araştırmaya geçelim… Bu araştırmamızın adı ise “Facebook Duygusal Bulaşıcılık Deneyi”. Araştırma pek çok dergi, basın vb. kuruluşlarda gizlilik ilkesini ihlal etme ihtimali, kullanıcıların duygularını değiştirmeye çalışması, çalışmanın etik olduğunun düşünülmemesi vb. durumlar nedeni ile hoş karşılanmamış ama yine de verileri ve elde edilen sonuçları paylaşmak isterim: Araştırma 689003 kişiden oluşuyor ve araştırmaya katılan denek sayısı ile muhtemelen benzer çalışmalardaki en büyük örnekleme sahip. Araştırmada 689003 kişi farklı gruplara bölünerek, kişilerin gördüğü haberler/başlıklar üzerinde oynamalar yapılmış. Yani burada bir grup tamamıyla pozitif içerikleri görmekte. Sonuç ise tahmin edeceğiniz gibi duygularımızın bulaşıcılığı üzerine kurulu. Yani mutlu insanları ya da mutlu paylaşımları gören kişiler (çoğu zaman farkında olmadan) mevcut ruh halinden daha mutlu.  

Gelelim iki araştırmanın aslında “tek” olan sonucuna: İnsan… Bunu bir İK çalışanı olduğum için yazmıyorum; hayatımızın her evresinde, hangi meslek grubunda olursak olalım, dahil olduğumuz ilişkiler içerisinde yaşadıklarımızın hayatımıza etki ettiğinin altını çizmek istediğim için yazıyorum. Hayatımızda bulunan insanlar gerçekten en değerli hazinelerimizdir aslında. Ya da kurumlar açısından bakalım: Çalışanlarımız bizim en büyük yatırımlarımızdır aslında. Bizi mutlu edebilecek ya da karımızı arttırabilecek ya da bizi dibe çekebilecek her şey ama her şey insanlarda ve onlara verdiğimiz & onlardan gördüğümüz değerde bitiyor.

Biri en uzun süreye biri en fazla denek sayısına sahip olan iki araştırmanın da ortaya çıkardığı sonuç benzer ise oturup bir düşünelim derim ben :). Mutluluğun formülü, az ya da çok fark etmeksizin, hazinemize ya da hazinelerimize yatırım olmalı bence. Siz ne dersiniz? 😉

Bol “değer”li günler,

Merve

 

NOT: Araştırmaları daha detaylı incelemek isteyenler için;

 – “Mutluluğun formülü nedir?

 – “Facebook Duygusal Bulaşıcılık

 

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s