BAYKUŞ VE TAVUK AYNI DEPARTMANDA ÇALIŞIRSA…

tavuklar ve baykuşlarÜniversite döneminizi düşünün: Tüm sınavlarınıza gece başlayıp sabaha kadar çalışmaya devam edenlerden misiniz? Ya da her sabah yatağınızdan kazına kazına mı kalkanlardansınız? Siz hangisisiniz: Tavuk mu, Baykuş mu?

Baykuşlar ve Tavuklar, günümüz dünyasında insanları yaşam tiplerine göre ayıran iki sıfat. Tavuklar sabah erken kalkmayı seven, akşam saat 22.00–23.00 gibi uykusu gelen tipler. Baykuşlar da tam tersi: Gece geç saatlere kadar oturan, kafası 23.00–24.00’ten itibaren çalışan, güneş doğunca da yataktan bir türlü kalkmayı bilmeyen… 

Bu iki farklı tipin aynı departmanda çalıştığını bir düşünün.  Yöneticiler olarak eğer her ikisinden de aynı performansta çalışmasını beklerseniz problem yaşarsınız. Çünkü beklediğiniz performansı bir tek tavuklar gösterecektir. Baykuşlar ise istenilen performansı göstermekte oldukça sıkıntı yaşayacak ya da o performansı gösterme çabasından bir süre sonra yorulup, işin kendisine uygunluğu konusunda tereddüt yaşayacaktır.  Tavuk ve baykuşlarınızın kurumunuz için birer yetenek olduğunu düşünüyorsanız, yeteneklerinizi yönetebilmek adına çok fazla çaba harcamanız gerektiğinin farkındasınızdır diye düşünüyorum. Ancak mini kurumsal uygulamalar yaratılarak bu sorunun üstesinden gelinebileceğini ve iş çıktılarını olumsuz etkileyemeyeceğini belirtmek isterim.

Öncelikle vardiyalı sistem bazlı bir kurumda çalışıyorsanız baykuşlarınıza geç saatleri önerin. Bu, hem baykuş çalışanlarınızın hoşuna gidecek hem de sizin ve onun iş verimliliği açısından olumlu sonuçlara yol açacaktır. Eğer 09.00–18.00 gibi standart çalışma saatlerine sahip bir kurumda iseniz, çalışanlarınıza  esnek çalışma saati uygulaması önerebilirsiniz. Yani çalışanınız günlük veya haftalık çalışma saatini tamamlasın ama çalışacağı saatleri kendi seçsin. Mesela kurumuzda 09.00–18.00 & 10.00–19.00 uygulamasını yapmaya ne dersiniz? Bu şekilde sabah 9.00’da iş başı yapan tavuklarınız mutluyken, aynı saatlerde henüz uyanmış baykuş çalışanlarınız da kendini iyi hissedecektir.

Çalışma saatlerine yönelik uygulamalar dışında öğle yemeği sonrasında verilebilecek uyku molaları da çözüm için ideal. Çok ütopik geliyor değil mi ;)? Ama yapılan araştırmalarda öğle uykusu uyuyan çalışanların iş verimliliği daha yüksek oluyormuş. Hatta öğle uykusu için ideal saatler 12:00-14:00 arası belirlenmiş ancak çalışan kişiler için bunun 15-30 dk. arasında tutulması öneriliyormuş. Şimdi bir Google veya Apple ofisinde çalışmıyorsanız bu biraz kısıtlı bir durum ;). Ancak ofisiniz içerisinde dinlenme alanlarının yaratılması veya öğle tatilinden hemen sonra hızlı bir çalışmaya başlangıç yapılmaması çalışanlarınız için geçici de olsa bir çözüm sağlayacaktır.

Diğer bir konu; hem baykuş hem de tavuk çalışanları olan bir yönetici iseniz sabahın ilk saatlerine önemli toplantılar yerleştirmeyin derim. Bu baykuşlar için oldukça zor olacak ve yaptığınız toplantının detaylarına çok hakim olamayacaktır. Hatta talep ettiğiniz işi aynı gün sonuçlandırmasını istemezseniz; size, siz uyurken kafasında gezen tilkiler sayesinde, ertesi gün çok daha güzel bir çıktı verecektir.

Sonuç olarak; iş dünyasında herkesin aynı iş rutinine sahip olmak zorunda olmadığını anlamamız gerekiyor bence. İster insan kaynakları departmanında olun, ister olmayın tüm yöneticilerin yetenek yönetimi konusunda bilgi sahibi olması gerekli artık. Yetenek yönetimi de zaten bu farklılıklar ile verim alma amaçlı ortaya çıkmamış mıydı?

Bol “değer”li günler,

Merve

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s