EĞİTİM BİR MUAMMA!

1380493_10151909117713307_1897232403_nEğitim şirketlerde bir muamma. Şirketlerin, çalışanların ihtiyaçlarına yönelik bir eğitim aldırtması ise daha muammalı konu. Çünkü alınan eğitimlerin istatistiki veri olarak faydasını net göremediğini iddia eden kurumlar / yöneticiler mevcut. Bakın yan taraftaki karikatüre: Gerçekten bir karikatür, değil mi? Sorulan sorunun bile mantık dışı olduğu aşikar. Ama maalesef var böyle karakterler…

Son dönemde eğitim hesaplamaları, geri dönüşüm oranları üzerine çalışıyorum. Belki de bu nedenle bu yazıyı yazma ihtiyacı hissettim. Konu ile ilgili en büyük çıkmazım ise eğitim adam saat hesaplamasıydı. Birkaç araştırma, arkadaş / yönetici desteği ve sağ olsun Emre Bey’den aldığım dönüş doğrultusunda konuyu çözümledim sayılır. Öncelikle şunu açıklığa kavuşturalım: Her ne kadar hala çoğu kaynak kesin bir hesaplama yönteminden bahsetmiyor olsa da yıl sonunda “eğitim adam saat” oranını hesaplamak istiyorsanız kullanacağınız formül (Toplam Eğitim Saati X Eğitimi Alan Kişi Sayısı) / Toplam Çalışan Sayısı. Dediğim gibi bunun çok keskin çizgileri yok. Kimisi sadece toplam eğitimi çalışan sayısına bölmüş, kimisi toplam eğitim saati derken 2 günlük eğitimi bile tek günlük olarak algılamış. Yani durum biraz geniş maalesef :). Arkadaşlarımla da konuyu masaya yatırdığımızda bize en doğru olan bu formül geldi. Ben de sizinle paylaşmak istedim.

Tabi bu sadece bir formül. Yani istatiksel bir hesap ya da somut bir veri. Yatırımların geri dönüşünü yani ROI’yi ne kadar içinde barındırabilirsiniz bilmiyorum.(İçinde somut veriyle bunu kanıtlayabilirsiniz tabi ki de, bahsettiğim olay kanıtlamak değil!) Yani bu gerekli mi? Çalışanlarınıza ne kadar eğitim verdiğiniz önemli mi? Faydası aşikar olan bir alanı neden kanıtlamaya çalışıyoruz ki? Bu konuyu araştırırken Tuğsel Akyol’un “Kırmızı Merdiven” bloğunda bu konuyla ilgili çok güzel bir tespitle de karşılaşmıştım. “Siz yöneticinize verdiğiniz Mercedes’in ROI’sini ya da fotokopi makinenizin ROI’sini hesaplıyor musunuz?” diye soruyordu. Çok ince bir zeka var bu yazıda bence. Şiddetle okumanızı tavsiye ederim…

Bol “değer”li günler,

Merve

Bir Cevap Yazın

