VAY VAY VAAAAAYY KUŞAĞI

VAY VAY VAAAAAYY“Vay vay vay.. Çantaya bak!” demişti Y Kuşağı’ndan Kıvanç Tatlıtuğ, hatırlıyor musunuz? Çok da tutmuştu reklam o dönemde. “Vay Vay Vay” diye başlayıp “Çantaya bak, hahahhaha.” diye bitiriyorduk cümleleri çoğu zaman.

Şimdilerde de “Vay Vay Vaaaaayyy… Kuşağa Bak!” gündem maddemiz oldu.

İş dünyasının pirileri için çok tuttum ben bu lafı. “Y (why) Kuşağı” yerine “Vaaaaaaayyy Kuşağı”nı çok güzel tarif etmiş Yiğit Oğuz Duman. Peryön’ün bu ayki sayısını okuyanlar zaten bu yazıya da aşinadır diye düşünüyorum. Hatta devamında da başarılı bir makale sizi bekliyor. Bir Y Kuşağı mensubu olarak çok güzel tarif edilmiş, beklentilerimizin neler olduğu gayet net anlatılmış bu makalede.Okumanızı şiddetle öneririm.

Ha bu arada “Vaaaayyy Kuşağı”nı anlatırken Evrim Kuran’dan da bahsetmeden geçmemeli. Kuşak Denklemini hayatımıza taşıyan ilk insanlardan biri kendisi, siz de bilirsiniz. Hatta katılmayı sabırsızlıkla beklediğim “Y Kuşağını İşe Alma ve İşte Tutma Stratejileri” Eğitimi maalesef kendisinin iş yoğunluğundan dolayı bu sene gerçekleşmeyecekmiş. O nedenle biraz hayal kırıklığı yaşıyorum ama olsun en azından yazıları, röportajları vb. mutlaka bir şekilde karşımıza çıkıyor. En son Ayşe Arman’a röportaj vermişti diye biliyorum. Keyifle okumuştum. (Yaşasın Y Kuşağı!  – Y Kuşağına Devam… )

Bir de Fatmanur Erdoğan’ın bizi atalarımıza döndüren bir yazısı var. Hani “Herkes hissettiği yaştadır.” deriz ya, Fatmanur Erdoğan da bu konu ile ilgili son yazısında “Herkes hissettiği kuşaktadır.” yaklaşımıyla son noktayı koydu. Yani önemli olan sizin doğduğunuz yıl değil, çalışma şekliniz. Bu yaklaşım da bana oldukça başarılı geldi. Yazının başlığı “Sıkı Durun: Y Kuşağı İşbirlikçi Organizasyonun Temellerini Attırıyor.” Devamını okumak isterseniz bu linki de paylaştım.

Evrim Kuran, Yiğit Oğuz Duman, Fatmanur Erdoğan ya da diğer tüm Y Kuşağı’dan – ucundan kıyısından da olsa- herhangi bir bilgiyi bize aktaran tüm yazarlar, aslında bizim için gerçekten çok önemli. Gündemi çok meşgul etmemek adına tekrar tekrar aynı şeyleri yazmak istemedim ama kuşak farklılıklarından kaynaklı olarak davranış modellemesi yapılması gerekiyor. Yani X Kuşağını seçmemiz ya da yeteneğini yönetmemiz için aldığınız aksiyon ile Y kuşağını seçmemiz ya da yeteneğini yönetmemiz için alacağımız aksiyon farklı olmalı. Yukarıda paylaşmış olduğum isimler de bana göre bizim bunu nasıl yapacağımıza yardımcı olan “Vaay Kuşağı Elçileri”

Bol “değer”li günler,

Merve

Bir Cevap Yazın

