ŞART DEĞİL!

CVBilirsiniz İK Profesyonellerinin önemli çalışma fonksiyonlarından biri de seçme ve yerleştirme süreci. Hatta isteyenler için özgeçmiş yazımından tutun da mülakat tekniklerine kadar hem aday hem de İK profesyonelleri için her yerde envai çeşit data mevcut. Ben bugünkü yazımı özgeçmişte yer alan bilgiler üzerine kurgulamak istiyorum biraz. Özellikle yanlış anlaşılmalara yol açacak olan özgeçmişlere… 

Şart değil! Gerçekten şart değil! Bir pozisyon mükemmel bir İngilizceyi gerektirmiyorsa yabancı dil bilgisi ilk seçme kriterleri arasında değil, ancak adayın özgeçmişindeki doğruluk için ciddi bir kriter. İngilizce bilmemek ayıp bir şey değil – sorgulamıyorum. Öğrenmek kişinin koşulları ilgili olan bir durum – hadi bunu da sorgulamıyorum. Ancak yanlış beyan: İşte o olmaz! Advanced seviyede İngilizce bildiğini belirten adam stajyer olarak çalıştığı yeri “intörn”* diye yazmaz. Yazmamalı!

Gerçekten bunları yapmanız şart değil! Gece eğlencenizden çekilen allı pullu fotoğrafınızla başvurmanız, playboy@hotmail.com**/ devilgirl@yahoo.com**/ ayseninemailadresi@gmail.com** (yemin ederim bunu da gördüm!) gibi mail adresleriyle özgeçmişlerinizi iletmeniz, ilettiğiniz özgeçmişinizin başlığını adınız yerine “SİVİ” diye seçmeniz gerçekten şart değil!

Hani “Bir sürü başvuru yapıyorum ama kimse beni çağırmıyor. Neden acaba?” diye soruluyor ya işte bir kısmı da bu yüzden. Sizden (yaratıcılık gerektiren bir sektöre / pozisyona başvuruda bulunmadığınız sürece) muhteşem özgeçmişler beklemiyoruz. Kendinizi, yaptığınız işi, yapmak istediklerinizi özetleyecek sadece ve sadece doğru bilgiler bekliyoruz. Sizi fotoğrafınıza göre de işe almıyoruz. Ama işe aldığımız kişiye de işe başlaması için gereken evrakları gönderirken playboy@hotmail.com gibi adreslere mail atmak istemiyoruz.

Bol “değer”li günler,

Merve

* “İntörn ” çalışması gerçekten Türkiye’de mevcut olan bir uygulama. Okuduğum haberlerde de hep “intörn” olarak geçmiş. Ancak İngilizce “intern” kelimesinin “intörn” olarak yazılmasını ben çok doğru bulmadım. Siz ne dersiniz? 

 ** Belirtilen mail adresleri benzer adreslerdir, birebir aynı değildir.

Bir Cevap Yazın

