İŞ BAŞKA ARKADAŞLIK BAŞKA

iş başka arkadaşlık başkaİK’da çalışan tüm arkadaşlarımla ne zaman buluşup konuyu işe getirsek hep aynı cümlelerle karşılaşır oldum: “Firmamızın bünyesine aracı kurumdan bir personel sağlayacaksak ve ben de aynı eforu sarf edeceksem, neden ben bir firma kurup aynı çalışmayı yapıp daha çok para kazanmıyorum?” Ve sonuç da genelde “Hadi Merve birlikte bir şeyler yapalım mı?” oluyor 😉. Evet, bundan hoşlanıyorum çünkü işimi iyi yapabildiğimi gösteren motive edici bir çizelge oluyor benim için. Ama hiçbir zaman kendimi bir girişimci olarak hayal etmediğim gibi, bunun konuşulan 3-5 cümleden daha detaylı ve özverili çalışma olması gerektiğine inanıyorum.

Gerçekten iş başka arkadaşlık başka… Özellikle Türk kültürü için! Bizde can ciğer kuzu sarması arkadaşlıklar, sonsuz kapılar açılan akrabalık ilişkileri fazlasıyla olduğu için konu birlikte iş yapmaya gelince bir adım geride durmak gerekiyor bence. Ya da daha dikkatli davranmak diyebiliriz. (Yani bu tamamıyla benim fikrim. Ortaya çok iyi sonuçlar da çıkıyor olabilir ancak ben biraz daha farklı bakıyorum sanırım ;)) Geçen haftalarda Hürriyet İK’da da konu ile ilgili bir yazı mevcuttu. Orada da aynı şekilde avantajlarından çok dezavantajlarının olduğunu belirtiyor. Ancak dediğim gibi bunu çok iyi yapan arkadaşlar da, sevgililer de, eşler de mevcut. Tercih size kalmış özetle.

Bir İK profesyoneli olarak işin yukarıda paylaştığım boyutunu geçip yükü arkadaşınız, aşkınız vb. ile birlikte omuzlayabileceğinize inandınız ve bir danışmanlık firması kurmaya karar verdiniz. Öncelikle franchise sistemi ile bir firma kurmanızı önerebilirim. Çünkü o kadar fazla özel istihdam bürosu var ki… Artık kurumlar da biraz geçmiş çalışmalara, biraz markaya bakmaya başladı. Bu sayede markanın getireceği avantajları yapacağınız çalışmalarla destekleyebilirsiniz. İkinci önerim ise spesifik bir sektör üzerinde yoğunlaşmanız olacaktır. Yani her sektörden mavi yaka / beyaz yaka işe alım yapabilmek yerine, örnek veriyorum, ilaç sektörüne yönelik işe alım danışmanlığı yapmak size daha büyük bir avantaj sağlayacaktır. Bu tamamıyla sizin ve arkadaşınızın geçmişte çalıştığı sektörle ilgili olarak değişebilir. Ya da ikinizin uzmanlık alanı farklı da olabilir. O zaman biraz daha kapsamlı hareket etmeniz fonksiyonel bir danışmanlık firması olma ihtimalinizi de arttırabilir. Ayrıca ofis açmak sanıldığı kadar ucuz bir şey değil! Hele hele franchise sistemi üzerinden ilerleyecekseniz ve firmanın kökeni yabancı sermayeli ise… Yabancı sermaye demek size standart renkte duvarları, standart yükseklikte koltukları, aynı ebatta çalışma masalarını vb. getirebilir. Bu da “standart” bir maliyet olabilir. Bu noktadan çok emin değilim ama bunu biraz azaltabilmenin de yolu var, merak etmeyin ;). (Emin değilim çünkü içeriğinde franchise sistemleri destekleyip desteklemediğini bilmiyorum, ilgilenenler iyi araştırmalı.) Son dönemde hemen hemen her yerde verilen KOSGEB’in Girişimcilik Eğitimleri size yardım edebilir gibi geliyor. Bu eğitimi tamamladıktan sonra sahip olacağınız sertifika, size belirli koşullar altında işyeri açabilme ve aldığınız demirbaşlar üzerinde masrafınızı ciddi oranda azaltabilecek bir destek sağlayacaktır.

Kapanışı da “iş başka arkadaşlık başka” diye ısrarla söyleyerek yapmak istiyorum. Yukarıda anlattıklarım biraz arkadaşlarımdan, biraz internetten, biraz seminerlerden kalanlar… Hala söylüyorum ve savunuyorum: Bu kolay bir şey değil! Ama sizin için inadım inat, hayalim hayal ise detay, dikkat ve özveri sıfatları üzerinde iyice yoğunlaşalım lütfen ;).

Bol “değer”li günler,

Merve

Bir Cevap Yazın

