İDEAL İŞYERLERİ ANKET SONUÇLARI

işyeri2012 yılında Prof. Dr. Türker Baş’ın “İdeal İşyeri” başlıklı araştırmasına bireysel katılım göstermiştim,  az önce de anket sonuçları elime ulaştı. Türkçe İK kaynağının kısıtlı ve Türkiye’ye uygun bir İK uyarlamasının olmamasından dolayı böyle çalışmalara fazlasıyla ihtiyacımız var. Bu nedenle raporda emeği geçen herkese teşekkür etmek isterim. Raporu maalesef bireysel gönderim olmasından dolayı paylaşamıyorum ancak çıkan sonuçlar hakkındaki yorumlarımı Türker Bey’den izin alarak sizinle paylaşmak istedim ;).

“İdeal İşyerleri” anket çalışmasında ilk olarak gözüme çarpan, ankete katılım gösteren 22.307 profesyonelin ağırlıklı olarak 26-30 yaş aralığında olması. Bu ne demek biliyor musunuz? “Biz sizinle aynı düşünmüyoruz.”, “Biz sizden farklıyız.”, “Bakış açılarımız sizden daha farklı.” diye bas bas bağıran, bu uğurda #direnen Y kuşağının ilk genç kitlesi demek! Yani hala iş hayatında olan, hala belli noktalarda X’lerle mücadele veren ve yeni yeni lider koltuğuna oturmuş ya da oturacak kişilerden bahsediliyor. Bu çalışma bu nedenle oldukça önemli. Çünkü çıkan tüm sonuçlar mevcut dönem içerisinde yaşandığı gibi gelecek dönemlerde de uzun bir süre yaşanacak.

Gelelim “ideal işyeri” olmak isteyen kurumlara… Çok özür dilerim, biraz argo olacak ama parayı veren artık düdüğü çalamıyor. Çünkü bizler paraya değil, para dışında kazanacağımız değerlere daha odaklıyız. Daha önceki yazılarımda da belirtmiştim, raporda da aynı sonuçlar çıkmış. İdeal işyeri olabilmek için “işveren markası”na ve “gelecek için referans taşıma” özelliğine sahip olmalısınız! Ne demek bunlar, peki? Kurum olarak toplumsal sorumluluğunuz, çevreye karşı duyarlılığınız ve ürün ya da hizmetlerinizin niteliğine önem vermeniz sizin diğer kurumlardan farklı olmanızı ve tercih edilmenizi sağlıyor. Ayrıca içinizde yaşadığınız “turnover” oranınız da önemli. Siz istediğiniz kadar başarılı olun, sirkülasyonu yüksek bir kurumsanız adayların sizi tercih etme oranı da düşüyor.

“Artık adaylar da mülakat yapıyor.” konusu da daha önce pek çok kez dillendirdiğim konulardan biri. Siz gerekli bilgiyi vermiyorsanız ya da vermek istemiyorsanız… Ya da tüm detayları adaylara aktardınız… Sonuç fark etmez: Adaylar farklı mecralardan da sizin hakkınızdaki tüm yorumlara ulaşmak için uğraşıyor! Anket sonucunda da durum aynı şekilde çıkmış: Bir aday yeni bir işe başlarken ilgili şirket çalışanlarının, basında yer alan haberlerin / röportajların ve çalışma arkadaşlarının yorumu değer kazanıyor. Özellikle kurum içerisinde çalışan profili, aday değerlendirmelerinde ilk sırada. Diğer önemli nokta da yapılacak işin niteliği. Yani bana dünyaları verseniz bile sevmeyeceğim, bana göre niteliği olmayan işleri yapmak istemiyorum. Hatırladınız mı “severek yapılan işin önemini” ?

Yukarıda da bahsettiğim gibi anket çok başarılı bir anket olmuş. Hepimizin bildiği konular bir de istatiski veri olarak önümüze sunulmuş. Daha üzerine ne denilebilir, ne yazılabilir bilmiyorum. Sadece çıkan sonuçların birbirine yakın olması yorumlamalarda çelişkilerin yaşanmasına neden olmuş. Bu sebepten ötürü daha detaylı bir raporu önümüzdeki dönemlerde tekrar paylaşacaklar. Elime ulaştığı takdirde sizi bu rapor hakkında da bilgilendireceğim.

Bol “değer”li günler,

Merve

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s