KURUMSAL LINKEDIN

Kurumsal LinkedinBugün “Kurumsal Linkedin” ile tanıştık. 

Eğer siz de seçme yerleştirme müdavimi olan bir iş tanımına sahipseniz her daim aday bulmada alternatifler yaratmak zorunda kalırsınız. Çünkü belirli bir süre sonra beklentiler artarken sınırlı sayıda aday bulma durumunda kalır, tüm kaynaklarınızı tükettiğinizde ise çıkış noktası bulma konusunda zorlanabilirsiniz. Buna dış kaynak desteğini de dahil ettik mi zaten o pozisyon için son noktaya da parmak basmış olursunuz. Ben klasik portallarda ilan çıkma dışında sosyal medyayı da aktif olarak kullanmayı seven bir veritabanı canavarıyım. Canavarıyım dedim çünkü işin bu boyutunu da gerçekten çok seviyorum. Ayrı bir hobi gibi geliyor bana. Ama her ne kadar hobilerinizi de gerçekleştirseniz, belirli bir andan sonra sonuca ulaşamayabiliyorsunuz.

İşte böyle alternatif arayışındayken Linkedin’den iletişime geçtiler, biz de bugün bir kurumsal görüşme yaptık. Linkedin’i zaten aday bulma konusunda kullanan bir İK çalışanıyım ama bugün gerçekleştirdiğimiz toplantıda işin arka planını görünce daha bir heyecanlandım. Çünkü sağlam bir portal daha piyasaya girmiş durumda. Üstelik çok da yeni olmasına rağmen gayet başarılı görünüyor. Aynı diğer portallar gibi Linkedin’in kurumsal kısmında da aktif arama yapabiliyor, ilan çıkabiliyorsunuz. Ayrıca bunların dışında site, siz isterseniz aradığınız niteliklere uygun aday yönlendirmesi yapabiliyor. Yönlendirmelerin ne kadar başarılı olduğu arka planı detaylı kullanmadan tabiî ki de net olarak konuşulamaz ama görüşme sırasında yaptığımız taslak çalışmamızda gayet iyi olduğunu keşfettiğimi söyleyebilirim.

Özetle; ben bu görüşmeden oldukça etkilendim ve süreç hoşuma gitti. Özellikle açık pozisyonlarını bir türlü kapatamayan ya da işe yeni başlayan danışmanlık firmaları için ideal gibi gözüküyor. Paylaşmadan hafta sonuna başlamayalım dedim ;).

Bol “değer”li günler

Merve

Bir Cevap Yazın

