İŞ PORTALLARI

iş portalları İş portalları seçme yerleştirme sürecinde vazgeçilmez yardımcılarımız… Özellikle benim için vazgeçilmez bir kaynak, bulunmaz bir Hint kumaşı. Sizin için de öyle değil mi? Elimiz, kolumuz kadar gerekli bir parçamız olduğuna inanıyorum ben. Her gün aktif olarak kullandığım portallarla ilgili olarak şu anda genel bir sıkıntı yaşıyorum. Ben de yaşadığım sıkıntıyı sizinle paylaşmak, aynı zamanda konu ile ilgili olarak bilgi sahibi olmanızı sağlamak istedim.

Bahsettiğim portallardan biri son bir yıldır ciddi bir sistem yenileme sürecinde. Ben ilk gün de müşteri temsilcimize belirttiğim gibi, sistem değişimi öncesi halinden daha memnundum ama tabi ki değişime ayak uydurmak şart ;). Diğer değişimlere ayak uydurdum ancak şu anda da yaşadığım en büyük sıkıntı veritabanında kısıtlı adaylara ulaşıyor olmam. Veritabanı kullanmamın asıl amaçlarımdan biri, güncel özgeçmişlere ulaşmak dışında, özgeçmişi güncel olmayan adaylar ile iletişime geçip aktif arayışta oldukları takdirde güncel özgeçmişlerini istemek ve onlara da yeni fırsatlar yaratmak. Ben bu sayede hem adayı mutlu ettiğimize hem de açık pozisyon için daha fazla kaynak sağlama imkanına sahip olduğumuza inanıyorum. Hele ki işe alımı çok yoğun olan bir pozisyonda veya firmada çalışıyorsanız eminim sizin için de durum böyle olacaktır. Ancak sistemdeki değişiklik nedeni ile maalesef şu an 2013 yılında özgeçmişini güncelleyen adaylar dışındaki hiçbir adaya ulaşamıyorum. Konu ile ilgili müşteri temsilcimizle de iletişime geçtim. Daha spesifik veri girebildiğim takdirde özgeçmişini güncellemeyen adaylara ulaşabileceğimi belirtti ancak ne kadar spesifik arama yaparsam havuzum o kadar daralıyor, hatta bazen hiç sonuç çıkmıyor. Bu da benim açık pozisyon ile ilgili sonuca ulaşma hızımı yavaşlatıyor maalesef.

Kullandığım diğer portal da aslında yenileniyor. Ancak şu andaki çalışmaları sosyal medya ağırlıklı olduğu için seçme yerleştirme ile ilgili pek bir değişiklik yok. Aslına bakarsanız değişiklik olmaması da işimizi kolaylaştırmıyor. Birkaç fonksiyonun eklenmesi, tarama seçeneklerinin daha detaylı olması İK profesyonellerinin işini yapması açısından daha kolaylaştırıcı olacaktır. Çünkü bize sağlanan seçeneklerle veritabanı taraması yaptığımda pozisyon nitelikleri ile hiçbir şekilde örtüşmeyen adaylar da havuzumda yer alabiliyor. Bir de grup şirketinde çalışıyorsanız ve portaldan grup şirketlerince yararlanıyorsanız işe aldığınız aday ile ilgili durumu diğer şirketlerinize de danışın derim. Çünkü daha önce herhangi bir nedenden ötürü kara listeye alınan bir aday, eğer kaydedilmezse sizin sisteminiz üzerinde görünmüyor. (Sadece şirketin çıktığı herhangi bir ilana başvuru yapamıyormuş.)

Yukarıdaki yazdıklarımdan da fark etmişsinizdir, ben bir veritabanı delisiyim ;). Yayınladığım ilana başvuru yapanlar dışında veri tabanından pozisyon nitelikleri ile örtüşen adayları aramak seçme yerleştirme fonksiyonunda en sevdiğim süreç. Her bir özgeçmişin üzerinden tek tek geçmek, aday ile ilgili “Acaba ilgilenir mi?” diye düşünmek ve “cuk” diye pozisyonla uyuştuğunu düşündüğüm adayı “Acaba yöneticilerim de beğenir mi?” kaygısını duymak en sevdiğim duygular. Bu duyguları hissedebileceğim aday havuzum daralınca veya uygun sonuçlar elde edemeyince yapılan değişimleri maalesef sevemiyorum.

Portalların isimlerini İK Profesyonelleri için özelden bir mesaj yazıldığı takdirde paylaşabilirim.

Bol “değer”li günler,
Merve

One thought on “İŞ PORTALLARI

Bir Cevap Yazın

