İŞ DÜNYASINDA İKİNCİ DİL

ikinci dil3“Dünya iki dil konuşuyor artık.” deriz. Biri anadilimiz diğeri İngilizce, değil mi? Hayır arkadaşım! Dünya iki dil konuşuyor, evet. Biri anadiliniz ama diğeri İngilizce değil, “ekip dili”dir. Nedir bu “ekip dili” peki? Özetle işverene kar getiren, çalışanı mutlu edip onun kurum bağlılığını derecelerce arttıran bir anlaşma seviyesidir…

İçler acısı ki; çoğu kurum departman içi anlaşmanın, azalan çatışmaların başarı getirdiğini halen göz ardı etmekte. Hatta çoğu işveren, yöneticilerinin kendi takımını seçmesine bile izin vermemekte. Oysaki ortada çok net olan bir gerçek var: Takım çalışmasını gerçekleştirebildiğiniz takdirde kar ve verimlilik oranınız artıyor. Az önce arkadaşlarımla konuşurken bunu daha da net keşfettim. İlk iş deneyimlerini yaşayan arkadaşlarım, oryante edilmedikleri halde zamanla kendi aralarında ikinci bir dil yarattıklarını, şu an ise ne konuşurlarsa konuşsun sadece birbirlerinin anladığını ve işleri daha kolay çözümleyebildiklerinden bahsettiler. Bana işin sırrı bu gibi geliyor. Kendi aralarında yarattıkları ikinci dil, onlar açısından iş yapış şekillerini kolaylaştırdığı gibi sosyal anlamda da birbirlerine değer veren iki arkadaş olabiliyorlar. Peryön 20. İnsan Yönetimi Kongresi’nde Mehmet Kocabaş’ın sunumundan size bahsetmiştim. Kendisi sunumunda altını çize çize çalışanların aslında kurumlarından değil yöneticilerinden kaçtığını belirtmişti. Evet, çalışanlar kurumlarından değil, işi beraber çözümleyemediği yöneticilerinden ve çalışma arkadaşlarından kaçıyor. İş paylaşımının yapıldığı ancak hiçbir işin sonuçlanamadığı ve sonuçlamayan işler nedeni ile departmanınızın mimlediği ve sizin mutsuz olduğunuz bir çalışma ortamında neden günde 8-9 saat (yada daha fazla) bulunasınız ki?

ikinci dil2“Takım çalışması” kavramını Amerika’dan ithal eden bir ülke olarak, manevi kültürümüz nedeni ile “ekip dili”ne daha kolay adapte olabildiğimize inanıyorum ancak yine de dikkat etmekte fayda var. Çünkü iş dünyasında hızlı bir değişim yaşıyoruz ve genellikle uygulamalarımız, uluslar arası kurumlarla rekabet olması sebebi ile ithal ediliyor. Toplumsal kültürümüze ya da kurum kültürümüze adapte edilmeden, çalışan profilimiz değerlendirilmeden başkasından aldığımız bir parçayı kendi “puzzle”ımıza yerleştirmeye çalışıyoruz, bu da işleri aslında daha da güçleştiriyor. Bu nedenle ekip dili her kurumda oldukça ciddi bir kavram. İster çalışanlar ister yöneticiler ister işverenler / patronlar arasında olsun, konuştuğumuz Türkçe’miz kadar ekip dilimiz de işlerin çözümlenmesi, görev dağılımının gerçekleşmesi, herkesin ilgili görevde sevdiği kısmı yapabilmesi ve kurum verimliliği açısından önem taşımakta.

Bol “değer”li günler

Merve

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s