ŞUBAT GELİŞMELERİ

Şubat ayına hızlı bir girişle başlamak istiyorum. Size iki yeni haber paylaşacağım.

İKG Operasyonel Programı Teklif Çağrısı

İKGOP Uzun süredir AB projelerini takip ediyorum. Hatta bir ara AB Projelerine dahil olmayı ve bu alanda çalışmayı veya gönüllü hizmette bulunmayı da ciddi ciddi düşünmüştüm ancak insan kaynakları ile ilgili herhangi bir proje bulamadığımdan pek fazla dahil olma imkanı sağlayamamıştım. Geçen gün mailime gelen bir projeye hem çok sevindim hem de ilgilenenlerin olabileceği düşüncesi ile sizinle paylaşmak istedim.

İnsan Kaynaklarının Geliştirmesi Operasyonel Programı kapsamında Büyükşehir Belediyeleri, Kalkınma Ajansları, Üniversiteler, Belirli Meslek Kuruluşları, İşveren Örgütleri, İşçi Sendikaları Konfederasyonları ve STK’lar başvuru yapabilmekte ve 144 milyon €’luk bir bütçeden bahsedilmekte.

Projenin öncelikli hedefleri:

– Kadın istihdamının artırılması ve genç işsizlik oranlarının düşürülerek iş gücünün arttırılması (63 Milyon €),
– Eğitim kalitesinin arttırılması (28 Milyon €),
– Hem kurumların hem çalışanların insan kaynağına yatırımının desteklenmesi (33 Milyon €)
– Herkese eşit imkanlar yaratan bir işgücü piyasasının geliştirilmesi (20 Milyon €)

Program ile ilgili olarak Ankara’da 4 Şubat’ta bilgilendirme günü, 5 ve 6 Şubat’ta Limak Ambassadore Otel’de, proje başvuru belgesi hazırlama eğitimi düzenleneceği paylaşılmış.( http://ikg.gov.tr/web/) Sizinle daha erken paylaşamadığım için çok özür dilerim çünkü başvuru süresi 31 Ocak’ta dolmuş olarak gözüküyor. Ancak AB çatısı altında bu tarz bir projenin yapılacak olması beni oldukça mutlu etti. En azından gelişmeleri takip edebilmek için yine de sizinle paylaşmak istedim.

Kariyer Gündemi

karderYukarıdaki başlık yayın hayatına yeni başlamış, aslında altı ayda bir yerel yayın yapmayı planlayan ancak 2014’ten itibaren 3 ayda bir yayınlanacak olan bir dergi adı… Ankara Üniversitesi öğretim üyeleri tarafından 2005 yılında kurulan Kariyer Danışmanlığı ve İnsan Kaynaklarını Geliştirme Derneği KARDER tarafından çıkarılan derginin bu sayısı insan kaynakları, kariyer danışmanlığı, işgücü piyasası istihdam vb. konularından oluşuyor. Dergi ile ilgili iletişime geçtiğimde, içeriğinin gelen taleplere göre şekilleneceği ve bir sonraki sayının Mayıs ayında yayınlanacağı bilgisi paylaşılmıştı. Derginin ilk sayısı ve abonelik işlemleri için http://kariyer.org.tr/ linkini tıklayabilirsiniz. Yan tarafta paylaşmış olduğum resim de içerik hakkında size bir ön bilgi verecektir.

Bol “değer”li günler,
Merve

Bir Cevap Yazın

