LINKEDIN’DE OLMAZ YANİ! OLMAMALI!

Love-LinkedIn

“Nereden aklına geldi şimdi bu konu?” diyeceksiniz. Yeni değil geçmişi baya eskilere giden ve “tarih tekerrürden ibarettir.” cümlesi ile geleceği de garantileyen bir başlık, gayet farkındayım. Geldi işte bir yerlerden aklıma ben de bahsetmeden geçmek istemedim.

Günümüzde sosyal medya deyince ilk olarak “Facebook ve Twitter”ı kullanıyoruz. Eskiden bunlara Yonja, Hodjam vb. derdik. Daha eskisi de vardır mutlaka ama hem yaşım hem de teknolojiye daha geç ısınmam nedeni ile çok hatırlamıyorum. Bir de sosyal medyayı duyduğumuz anda üçüncü olarak telafuz ettiğimiz Linkedin var: Amacı belli, konusu belli olan Linkedin… Üçü de çok net, değil mi? Kaba tabirle; Facebook sosyal paylaşım / arkadaşlık platformu, Twitter kendini 140 karaktere sığdırma platformu, Linkedin’de tüm dünyadaki özgeçmiş bankasına sahip, iş hayatı ile ilgili çeşit çeşit bilginin/ tartışmanın yer aldığı bir platform…

Çok kalıplaştırmış olabilirim ama dediğim gibi kaba tabiriyle yazdım yukarıya. Genel olarak bilinen, insanlar tarafından kullanılan şekli böyle çünkü. Yani aslında kendi kendilerince de bir kalıplaşma var bence. Sizce de öyle değil mi? Sizce de nerede, nasıl davranılması gerektiğini bu platformlar bile kendi aralarında belirlememişler mi? Facebook üzerinden tanışıp ilişki yaşayanları / evlenenleri pek çok kez duyduk, yadırgamıyorum. Çünkü bu bir arkadaşlık / sosyal paylaşım platformu. Twitter da keza öyle. Vodafone’un reklamı bile yok mu? “Bir saniyede değişir dünya” hatta başlığı. Ama iş dünyasının kalbinin attığı yegane bir platformdan bahsediyoruz. İş profillerinizi paylaştığınız, alanınızla ilgili gruplara üye olduğunuz, yeri geldiğinde tartışmalara katıldığınız bir platform üzerinde flört olması bana garip geliyor. Her ne kadar geçen yıl Kanada’da Linkedin profilleri ile giriş yapılabilen flört sitesi baya bir tık almış olsa da, ben çok fazla fikir değiştirebileceğimi sanmıyorum. Hatta Linkedin üzerinde 2010 yılında yapılan tartışmalardan birinde “Linkedin’de flört olur mu?” diye sorulmuş, “neden olmasın?” cevabı bile verilmiş. Ancak çoğunluk iş dünyasını yansıtan bir yerde bunun hoş karşılanmayacağı yönünde yorumlar paylaşmış. Yani birileri hala benden ;).

Sert bir başlık oldu farkındayım ama sonuçta aynı iş yerinde tanışıp evlenen eşlerden, sosyal medya üzerinde tanışıp kaynaşıp evlenmelere kadar ilerlemiş durumdayız. Olabilir, hayat bu, tamamı sürprizlerden oluşuyor zaten. Mesela aynı iş yerinde ilişki durumu, saygı çerçevesi içerisinde kaldığı sürece kulağa mantıklı da geliyor artık. Facebook, Twiter’ı hiç anlamış değilim ama onun da açıklaması kader kısmet meselesi oldu. Ama Linkedin… Bunlar Linkedin’de olmaz yani! Olmamalı! Ben mi yanlış düşünüyorum?

Bol “değer”li günler,
Merve

2 thoughts on “LINKEDIN’DE OLMAZ YANİ! OLMAMALI!

  1. Merhaba Merve Hanım,

    Sesinizi duydum ve bende sizden biri olduğumu bildirmek istedim. 🙂 Türkiye’nin sosyal temelinden midir bilemem ellerini attıkları yerde bu tür olayların önüne geçilemiyor. Her gün bir bayan İK’cı bu tür konulardan yakınıyor. Her şeyin cılkını çıkardığımız gibi Linkedin’de bundan nasibini alacağı görülüyor.

    • Merhaba Hayati Bey,

      Bir kadın çalışan çığlığı dışında iş platformlarında bu tarz konularla karşılaşmak hala söylüyorum garip geliyor. Desteğiniz için teşekkür ederim 🙂

      Sevgiler,

      Merve

Bir Cevap Yazın

