SOSYAL(LEŞEMEYEN) MEDYA

Sosyalleşemeyen MedyaHerkes bir gün Facebook’lu, herkes bir Twitter’lı olacak.” diyor Banu Çakar Liderlik Ruhu isimli sitesinde. Az önce paylaşmış yazısını, gayet de güzel olmuş. Buna kesinlikle bende katılıyorum. İster iş başvurusunda bulunmuş bir adayı takip etmek deyin, ister mülakat yapmadan önce adayın firma araştırması olarak nitelendirin sosyal medya iş hayatı için önemli bir mecra. Bu önemli mecranın da en büyük araçlarını da şu anda facebook ve twitter oluşturuyor.

Bana göre Twitter, Facebook’a göre daha kurumsal yapılandırılabilir gibi geliyor ama facebook üzerinden oluşturulan firma gruplarının da insanlara hitap etme açısından başarısı, twittera göre daha yüksek. Linkedin’i farkındaysanız şu anda çok konuşmuyoruz ama gelişen dünya, gelecek dönemlerde Türkiye’de de Linkedin’i daha aktif kılacak. Ancak öncesinde çözmemiz gereken iki sosyal medya aracımız var. Çözmek zorunda olduğumuz olarak ifade ediyorum çünkü Fortune 500 içinde yer alan CEO’ların sadece %7.6’sı Facebook ve sadece %4’ü Twitter’ı kullanıyormuş. Kurumsal kullanım olarak rakamlar sosyal medya araçlarının kullanım oranının hızla arttığını gösteriyor zaten ancak Türkiye’de hala pek çok kurum ve kurumların tepe yönetimi herhangi bir sosyal medya aracı kullanmamakta.

Artık çalışanlarımızın büyük çoğunluğunun Y kuşağından oluştuğunu, Z kuşağının da yeni dönemler için okuma evresinde olduğunu düşünürsek bu büyük bir eksiklik olacaktır. Çünkü hem genç hem dinamik hem de çabuk öğrenebilen bireylerden bahsediyoruz. Şöyle düşünelim; çoğu kişi işe alım sürecinde başvuruda bulunduğu firmayı artık sadece kendi web sitesinden değil, herhangi bir yorum bulabileceği çeşitli sitelerden takip ediyor. Ayrıca işe alınacak olan bir adayın da facebook veya twitter üzerindeki paylaşımları dikkatle takip edilebiliyor. Bunu özel hayat olarak yorumlayabilirsiniz ancak karşı koyamadığımız bir değişim hızı iş dünyasının çıktılarını bu şekilde etkileyebiliyor. Bu nedenle sosyal medya işveren markasını yaratmada ciddi bir paya sahip. İster bir aday olun isterseniz bir işveren, herkesin eşit düzeyde değerlendirebileceği bir sanal atmosfer iş dünyasını ele geçirmiş durumda. Artık bloglara geçiş yapmış kurumlar varken halen çoğu kurumun bir facebook grubunun olmayışı ya da bir tepe yöneticinin 140 karakterle kendini ifade edemeyeceği twitter hesabının olmayışı ciddi bir eksiklik olacaktır.

Bol “değer”li günler,
Merve

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s