OFİSTE SAĞLIK

ofiste sağlık 1 Uzun süredir şirket iç ağımız içerisine konulacak makaleler araştırıyorum. Hem çalışan sağlığına etki edecek hem de ofis yaşamında uygulanması basit olaylar hakkında bilgi topluyorum. Hazır makalelerimi bulmuşken ve bu konu üzerinde de araştırma yapmışken sizlerle paylaşmadan geçmek istemedim.

Başlığımız “ofis sağlığı”, çünkü günümüzde çoğu çalışanın günde minimum 8 saat çalıştığı yani oturduğu bir iş hayatımız mevcut. Haliyle insanın doğası oturmak üzerine kurulu olmadığı için dezavantajları da var. Özellikle rutin bir spor yaşantısı olamayan kişiler için… Kilo problemi, boyun ve sırt ağrıları, duruş bozuklukları gibi envai çeşit sağlık problemi. İleri seviyeye geçenler için tabii ki doktor kontrolü gerekiyor ancak işi bu boyuta sürüklemeden de yapabileceklerimiz mevcut. E hadi o zaman başlayalım hemen 😉

Tembeliz kabul edelim. İşte çok başarılı olabiliriz, sağlam bir proje için anlaşmış ya da projeyi yürütmüş de olabiliriz ama itiraf edelim kendimize bakmak konusunda tembeliz! Yürüyüş yapma düşüncesi çoğumuz için işkencedir hatta. Ancak uzmanlar her gün kendinize 30 dakika yürüyüş zamanı ayırmanızı önermekte. Zor geliyor değil mi? E hemen bölelim o zaman: Otobüste bir – iki durak önceden inmek ya da aracınızı daha uzağa park etmek size 10’ar dakikalık ek yürüyüşler sağlayacaktır. Öğle aranızda daha uzak bir cafede çay, kahve keyfi yapmak da ek bir 10 dakikalık yürüyüş demek. Etti mi size günde 30 dakika ;). Bir de gün içerisinde asansör yerine merdiven kullanmanın da faydalı olduğundan bahsetmek istiyorum. Bahane yaratmak istiyorsanız ya da 15. katta çalışıyorsanız inerken merdiven kullanabilirsiniz ;). Ayrıca ayakta çalışmak da bir öneri olabilir aslında. Çok sıkıldıysanız ve yerinizden kalkamayacak kadar yoğunsanız işlerinizi ayakta yapmaya devam edin. İnternetin yalancısıyım, 1 saat ayakta çalışmak, oturarak çalışmaktan %60 daha fazla kalori harcatıyormuş ;).
ofiste sağlık3Hareket etme dışında yemek konusu da ciddi bir problem aslında. Öğle yemeklerinde ticket, sodexho kullanımı varsa gün aşırı salata yemek, yemekhane sisteminiz varsa ekmek yememek ya da kepekli ekmek tercih etmek fark yaratacaktır. Ben yeme konusunu çok çeşitlendirebileceğimize inanmıyorum açıkçası. Çünkü siz de benim gibi yemek yemekten vazgeçmeyen, tatlıyı seven biriyseniz işiniz daha zor oluyor :). Ama öğleden sonraki öğünlerinizde özellikle tatlı ihtiyacınız oluyorsa kocamaaaan bir çikolata yerine kuru kayısı, kuru üzüm, nesfit, meyve salatası şeklinde geçiştirebilirsiniz. Ayrıca yemek yemek kadar da önemli olan şey su içmek. Sabah kalktığınızda ilk işiniz su içmek olsun. Su metabolizmanızı hızlandıran, size yeri geldiğinde kilo verdiren, yeri geldiğinde formunuzu korumanızı sağlayan bir gıda. Günde minimum 2-3 litre su içmek önemli. Su içmeyi unutuyorsanız siz de benim gibi bir su şişesine sahip olun 😉

ofiste sağlık2

Bitmek bilmeyen sırt, boyun, omuz, bel ağrıları ve duruşumuzdaki bozukluklar var konumuz arasında. Bilgisayarınız kaç inç olursa olsun, bilgisayarınızın tam orta noktası sizin gözlerinizle aynı hizada olmalı. Bunu destekleyen aparatınız yoksa üst üste kitapları yerleştirin ve arkanıza yaslanın. Artık daha rahat çalışabilirsiniz ;). Dik oturmak da yaşayacağınız ağrılarınızı minimize edecektir. Ayrıca Uzman TV’de oturarak yapabileceğiniz çeşitli egzersizler var. Üstelik arkaya esnemek kadar da basit hareketler. Hatta bir tanesinde iki yarım litrelik su şişesini kollarınızı çalıştırma amaçlı kullanımı mevcuttu. Okumanız gereken bir rapor olduğunda denemeye değer bir egzersiz olmuş bence 😉

Yani “oturan iş dünyasında” hareket getirebilecek pek çok düzenek mevcut aslında. Mümkün olduğu kadar sizinle de paylaşmaya çalıştım. Umarım faydalı olmuştur. Bir de bir notum daha olacak: Hayattaki en güzel şeyler bedava, gülümsemek gibi… Güne gülümseyerek başlayın. Hem ufak bir gülümsemenin vücudunuzdaki 30 kası çalıştırdığını biliyor muydunuz? Gülümsemeyi unutmayın, çalışan kaslarınızın sizin sağlığınıza da faydası olacaktır.

Bol “değer”li günler,

Merve

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s