UZUN BİR ARA, KISA BİR DÖNÜŞ… ŞİMDİLİK ;)

Bayram tatili hepimize yaradı, değil mi? Bence özellikle bana. Uzun süredir hiç bu kadar keyif almamış ve sıkılmamıştım :). Keyifliydi; çünkü sabah evde olmak, muhteşem kahvaltılar yapabilmek ve bunu hafta içi gerçekleştirebilmek oldukça güzeldi. Sıkıcıydı; çünkü işine, iş yerine ve iş arkadaşlarına aşık biri olarak gerçekten “rutin hayatımı” çok özlemiştim. Hatta asıl bu sabah bayramı hissettim içimde. Bayramlıklarımı giyip koşa koşa işime gittiğimi söyleyebilirim:). Tabi bu tatil bana rahatlıkla, sıkıştırılmadan gezineceğim kitabevi keyfini de yaşattı. İtiraf ediyorum, henüz okumadım ama ne yapayım, paylaşmadan duramadım.

Size Peryön Kongresi’nden sonra hep atmosferi ve konuşulanları satır satır aktarmaya çalıştım. Bu paragrafta da yine mini bir paylaşım yapacağım. Katıldığım her kongrede, iletişime geçtiğim her insanda, kongrenin her detayında konuşulan ana bir kavram vardı: yetenek… Yeteneği keşfettik, aldık, büyüttük, geliştirdik, ailemizin / şirketimizin bir parçası yaptık hep tüm kongre boyunca. Chantal Free “10 yıl sonra Türkiye yetenek bulmakta zorluk çekecek.” dedi. Mehmet Kocabaş “Buldun, sakın kaçırma. Kaçırmamak istiyorsan birim yöneticilerini de bu konuda eğit.” dedi. Pepsico, Siemens, STFA İK’cıları “Yetenekler artık sosyal medyada.” dedi. Sani Şener “Benim yeteneklerim bunlar.” diye ön koltukta oturan TAV çalışanlarını gösterdi, üzerine bir de hepimize alkışlattı. Aylin Coşkunkara Nazlıaka “Hadi yetenekler meclise gelin artık.” dedi. Gibi gibi daha bir sürü örnek. Bilindik konu. Hatta o kadar bilindik oldu ki ezberledik artık. Ama hala eksiğiz, değil mi? Ben de bu konu ile ilgili yazan her kitabı her ne olursa olsun mutlaka alıyorum, anında/ sonrasında okuyorum. Bunlardan biri de Mediacat yayınlarından çıkan “Yetenek Sarrafları” kitabı. Dediğim gibi henüz okumadım. Ama içeriğe bakınca örnekler, yetenekler, nereden nerelere gelmiş kurumlar vb. detaylar mevcut. Yetenek sarrafının alet çantası bile var içinde ;). Haliyle bana da sizinle paylaşmak düştü.

Bir diğer kitap paylaşımım da “Çalışma(ma)nın Keyfi”. Yabancı kökenli bir kitap ancak tatil moduna geçmişleri toparlayacak, hatta (yazarın belirttiğine göre) işkolikleri, işsizleri ve emeklileri yönlendirebilecek bir kaynak. Sayfaları mis gibi kokuyor, dili de bir çeviri olmasına rağmen yalın gözüküyor. Yaklaşık 30 sayfa da okuyucuların mektupları paylaşılmış. Hadi o zaman hemen okumaya ;).

Bol “değer”li günler

Merve

Bir Cevap Yazın

