PEKİ, SEN KİMİNLE ÇALIŞIYORSUN?

Dün, güzel hava ile beraber çok da güzel bir konu konuştuk arkadaşımla. Başlangıç cümlemiz “Hangi şehir veya kurumda çalıştığın önemli değil, önemli olan kimlerle çalıştığın.” idi. Aslında basit bir cümle değil mi? Ama arka planına bakarsak, buraya yazılacak ve sizinle paylaşılacak kadar kıymetli olduğuna inanıyorum.

Bahsettiğimiz konu takım çalışmasından iç iletişime kadar uzanan, basit gibi görünen ama bir o kadar da elde etmesi zor bir konu. Çalıştığınız insanlar (hayatımızın çoğunun iş yaşamını kapsadığını düşünürsek) gerçekten çok önemli. Anlatmaya çalıştığım şey eğitim düzeyi yüksek ya da cebinde parası bol olan bir profil değil. Anlatmaya çalıştığım bilgi akışının net, yapılan işlerin saygı ve özveri çerçevesi içerisinde ilerleyebildiği bir atmosferde çalışabilmek. “Herkese denk gelmez o iş, kurtlar sofrası iş dünyası…” dediğinizi duyar gibiyim. Evet, kesinlikle haklısınız. En yakın arkadaşlarının aynı atmosferde bulunması, düzenli iş akışının gerçekleşmesi ve iç iletişimin başarıyla ilerlediği mutlu çalışanlardan olabilmek ve/veya onlarla çalışabilmek gerçekten şans işi. Peki, bunu artık şansa bırakmasak ve biz başlatsak sizce nasıl olur? Hiç bu açıdan düşünmüş müydünüz?

Şöyle sorayım: İşe yeni başlayan ve yapacağı iş tanımından bir haber biri olduğunuzu düşünün. “Aman Tanrım!“ diyorsunuz değil mi? :). Aynı durumu sizin de yaşabileceğinizi düşünerek başkalarına yardım etmenin bir insanlık görevi olduğu inancındayım. Ben ve arkadaşım bu durumda nelerin yapılabileceği hakkında konuştuğumuzda, işe yeni başlayan bir çalışan olarak, kendisinin yaşadığı zorluklar üzerinde durduk. Organizasyonel yapının net olmaması, işleyiş hakkında sorduğu sorulara kimsenin cevap vermemesi ve kendini yalnız hissetmesi arkadaşımın yaşadığı zorlukların başında gelmekte.

Bir çalışan olarak işe yeni başlayan birine bilgilerinizi aktarmak, beraber öğle yemeğine veya molalara inmek oldukça motive edecektir. Bir İK Profesyoneli olarak kişiye başlayacağı birim ve yöneticisi üzerine daha detaylı bilgilendirme yapmak, kendisi işe başlamadan önce bilgisayar / mail / telefon gibi rutin ihtiyaçlarını sağlamak, masasını hazırlamak o kişiye değer verildiğini gösterecektir. Ancak şunu unutmayalım ki işe yeni başlayan kişileri oryante etmek, İK departmanları dışında ilgili bölüm yöneticilerinin de sorumluluğu altında yer almaktadır. Bu nedenle bir yönetici olarak sorduğu soruların cevaplarını net verebilmek, teknik terimler konusunda destek olmak, kendisine “fahri bir buddy” belirlemek o çalışanın kurum bağlılığını arttıracaktır.

Bol “değer”li günler

Merve

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s