“ESNEYEREK” ÇALIŞMAK

Yan haklar ile ilgili araştırma yapmaya çalışmamdan mı bilmiyorum; son dönemde esneye esneye bitmeyen yan hak paketlerine ve bu paketlerin kurumlar arasındaki popülerliğine sıkça rastlar oldum. Hazır şirket gündem toplantımızda sunum sırası bendeyken ve konu esnek paket uygulamaları iken sizlerle de paylaşmadan geçmek istemedim.

Bir önceki yazı konusu hatırlarsanız “çalışan bağlılığı” idi. Şimdi nereden çıktı diyeceksiniz ama çalışan bağlılığını arttırabilmenin en etkin yolu çalışanlara kurum içi çeşitli avantajlar yaratabilmek, yani piyasa içerisinde yer alan diğer kurumlardan fark katabilmek… En büyük fark da çalışanlara ücret dışında getiriler sağlamak oluyor. Çünkü gelişen dünya, bilinçli çalışan sayısını hızla arttırdığı gibi çalışanların seçim şansına da oldukça etki etmiş durumda. Haliyle verilen ücretin dışında bir arayış içerisine giriliyor.

Yan hak sistemi aslında hem Türkiye’de hem de dünyada oldukça eski bir sistem. Genellikle de öğle yemeği, ulaşım, bireysel emeklilik, özel sağlık sigortası gibi küçük ama faydalı getirileri kapsıyor. Ancak son dönemlerde çalışan bağlılığını arttırmak ve kurum içi yetenekleri elde tutmak adına yan haklar paketleri de değişime uğradı. Şöyle ki; yan hakları esneterek çalışanların kendi ihtiyaçları doğrultusunda seçimlerini yapması iş dünyası gündeminde ciddi bir popülerliğe sahip oldu.

Bu popülerliğin yurtdışında çok daha öncesine dayandığını ancak Türkiye’de yeni yeni gelişmekte olduğunu söyleyebilirim. Türkiye’de özellikle uluslar arası kurumlar esnek yan hakları uygulama konusunda öncü. Coca – Cola, GSK, AstraZeneca, Boehringer Ingelheim esnek uygulamaya sahip olan ve isimlerini sıkça duyduğumuz kurumlar. Bunun dışında Türkiye’de esnek sistemi ilk uygulayan kurumlardan biri (bildiğim kadarı ile) Turkcell. Turkcell çalışanları kendilerine sağlanan bütçe ile sağlık sigortasından alışveriş çeklerine, tatil paketlerinden çocuk eğitimlerine / yardımlarına kadar uzanan geniş bir menüden seçimlerini yapıyorlar. Turkcell’in gerçekten tebrik edilmeye değer olduğunu söylemeden geçmek istemiyorum çünkü bu zengin ek menfaat menüsünü yaklaşık 4 yıldır başarılı bir şekilde uyguluyor.

İş dünyasında özellikle Y kuşağının dikkatini çekebilmek ve aidiyet duygusunu geliştirebilmek adına kurumların da farklılıklar yaratması gerekiyor. Esnek yan hak paketi bunlardan biri ve bence fazlasıyla başarılı bir örnek. Ancak uzmanların öngörüsü esnek yan hak uygulamasından önce minimum 6 ay çalışanları gözlemlemek ve taleplerine yönelik anket uygulamaları yapmak gerektiği. Ayrıca çalışanları seçime yöneltmeden önce de çalışan yönetici arasındaki iletişimin doğru orantılı olması esnek yan hak uygulamasını başarı ile sonuçlandırmakta.

Bol “değer”li günler,

Merve

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s