EĞİT(İL)MEK

Yaklaşık 3 gündür eğitiliyorum. Hafta sonu farklı bir programdaydım, hafta içi farklı bir programda. Birbirleri ile ilgili eğitimler olmasa da aslında ortak noktaları çok netti. Çünkü eğitmenin yetişkin eğitiminde neleri değiştirebileceğini gösteren iki güzel örneğe şahit oldum. 

Bildiklerimizi paylaşmanın pek çok yolu var aslında: konuşmak, yazmak, anlatmak bunlardan birkaçı. Ama aktarmak dersek işler biraz daha karışıyor çünkü yaş ilerledikçe ve insanların bilgi açlığı azaldıkça / spesifikleştikçe daha da zor bir süreç bizleri bekliyor olabilir. Son üç gündür öğrendiğim şey ise farklı karakterlerin farklı öğrenme metodlarına sahip olduğunu keşfetmek. Keşfetmek diyorum çünkü ben sadece insanları anlatıma dahil ederek eğitimin kalıcılaştırıldığını düşünüyordum. Ama yanılmışım 🙂

Data paylaşarak, onlara roller vererek, interaktif sunum yaparak, görsel videolar izleterek ve daha pek çok alternatifi olan bir paylaşım tarzından bahsediyoruz. Ve bunları ilgili yerlerde ilgili kişiler ile paylaşması gereken eğitmenlerden. Yani gerçekten zor bir iş. Eğitimi şekillendirmek eğitmenin tarzına, hitap edilecek olan kitleye ve hedeflenen duruma göre değişiyor ancak öğrenme biçimlerine bakınca bilim adamları insanların %87 oranında görerek öğrendiklerini açıklıyor. Eğitmenler her durumda katılımcı yararını baz aldıkları için bilim adamlarına biraz kulak vermek lazım galiba :). 

Bol “değer”li günler,

Merve

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s