MOBBING

 

JCI’yı bu yüzden çok seviyorum: Her şeyin farkında olmaya çalışan, çoğu şeyin farkında olan ve çevresine farkındalık yaratmak için çabalayan genç bir kitle. Biraz önce tesadüfen izlediğim mini bir farkındalığı da sizlerle paylaşmadan geçmek istedim. Yukarıda paylaşmış olduğum video JCI Samsun Şubesi’ne ait olan bir kısa film ve konusu mobbing.  

Mobbing literatürde iş yerinde psikolojik taciz ve yıldırma olarak ifade ediliyor. Zaten filmde de yıldırmayı ciddi bir boyutta izleyebiliyoruz. Sonuç da tahmin ettiğiniz gibi: Mobberlardan yılmış bir mağdur… Peki, mobbing mağduru bir çalışan iseniz bu süreci nasıl olumlu sonuçlandırabilirsiniz? 

Konu ile ilgili Çağlar Çabuk’un “Sıfıra Sıfır Elde Var Mobbing” isimli kitabını önerebilirim. Örnekler ve ilk yardım çantaları şeklinde hazırlanmış kitabın henüz hepsini okumasam da gayet başarılı ilerlediği inancındayım:). Ayrıca mobbing iş kanununda da yerini almış durumda. Hangi maddelerde neler olduğunu İpek Aral Kişioğlu “Mobbing Hukuku” isimli yazısında açık bir şekilde dile getirmiş. Bana da iyi seyirler ve iyi okumalar dilemekten başka bir şey düşmüyor :). 

Bol “değer”li günler,

Merve

 

 

One thought on “MOBBING

  1. Merve teşekkürler verdiğin bilgiler için. evet gerçekten çok faydalı bir kitap ben aldım okudum, oldukça yararlı olabilecek bir kitap.

    aynı zamanda Bir İnsan kaynakları Masalı kitabını da sizlere önermek istiyorum: Elma Yayınları.

Bir Cevap Yazın

