UZMANLIK SORUSU: UZMANLIK ALANI

Geçen hafta bir arkadaşımla bloğum hakkında konuşurken bana kafamı oldukça kurcalamamı sağlayan bir soru sordu: “Peki, Merve Karaalioğlu denildiğinde insanların aklına ne gelecek, yani hangi alanda uzmanlaşacaksın?” 

Soruyu ilk duyduğumda verdiğim cevaptan şu an ben bile utanıyorum. Çünkü kariyer planımı oluştururken asıl amacım tüm fonksiyonlar üzerinde uzmanlığımın olması idi. Şu anda da çalıştığım firmada tüm fonksiyonlar görev tanımım içerisinde yer alıyor. Arkadaşım bana yukarıdaki soruyu sorduğunda spesifik bir alanı seçmek zorunda olduğum mantığını düşünmemiştim. Yıllık oluşturulan İK planı doğrultusunda çalışmalarımı yapıyor, hatta bloğumdaki yazılarımı bile tecrübelerimden ve okuduğum araştırma / rapor vs.den yola çıkarak yazıyordum. Peki sizce tüm İK fonksiyonlarından sorumlu olmak mı doğru, yoksa spesifik bir fonksiyon üzerinde yoğunlaşmak mı?

 Geçmiş yönetim tarzının değişime uğradığını düşünürsek gelecek yönetim tarzı üzerinde de ciddi değişmeler olacaktır. Bu nedenle İK’da (daha önceki yazımda da belirttiğim gibi) fonksiyonel ayrımlar hatta kavramsal ayrımlar yaşanabileceğini öngörebiliriz. Takip ediyor musunuz bilmiyorum ama şu an Linkedin’de “Yeni İK” isimli grupta “İK ama hangi İK” diyerek İK’ nın görev tanımı üzerinde ciddi bir tartışma yapan bir kitle mevcut. Yani değişim İK’ nın aslında tam tepesinde. Bu nedenle doğru seçimler ve doğru uzmanlıklar oluşturmak İK profesyonellerinin peşinde. Beni sorarsanız amatör bir profesyonel olarak şu an hem kurumum hem yöneticim hem de yaptığım işten büyük bir haz duyduğumu söyleyebilirim. Ama illa uzmanlaşmanın spesifikliğinden bahsetmek gerekecekse yanıtını buldum sayılır. Bu nedenle 2012 yılında sevgili HROAD üzerinde ciddi değişimler görebilirsiniz. 

Takipte kalmanız dileğiyle…

Bol “değer”li günler

Merve

NOT: Bana yöneltilen anlık bir soru sayesinde yeniden kendini keşfetme ve bulma sürecine giren biri olarak, bu yazımı yazma sebebim sadece İK değil tüm departmanlar üzerinde gelişimler olacağından kaynaklıdır. Bu nedenle arkadaşımın bana sorduğu soruyu ben de size sormak istedim: “İnsanlar adınızı söylediğinde bahsettikleri uzmanlık alanınız ne olacak?”

 

Bir Cevap Yazın

