ŞİKAYET (SA)VAR

Mayıs ayında tanıttığım “İş’te Zor İnsanlar” isimli kitabı okurken üç zor karakter ile nasıl baş edilmesi gerektiği konusunda bilgi sahibi olmuştum. Şu anda da “Seninle Çalışmak Beni Deli Ediyor” isimli bir kitap okuyorum. Bu kitapta da yaşadığımız olumsuz olaylar karşısında nasıl davranmamız gerektiği anlatılıyor. Her iki kitabı da gerçekten severek okudum / okuyorum, çünkü duygu düşmanlarına karşı yönetim becerilerimizi geliştirdiğine / geliştireceğine inanıyorum.

“İşte Zor İnsanlar”ı okurken özellikle her şeyden şikayet eden kişi tipleri ilgimi çekmişti. Çünkü şikayetseverlerin sadece iş hayatı değil, sosyal çevremizde de sıkça karşılaşabileceğimiz bir kişi tipi olduğu kanısındayım. Şikayet etmeyi seven, daha doğrusu bir görev haline getiren bu karakterler için, Özden Aslan’ın bir takım önerileri vardı. Özellikle onları dinlemek ve şikayet ettikleri noktalar konusunda önerilerine açık olmak (hatta uygulamak) şikayetseverleri motive ediyordu.

“Seninle Çalışmak Beni Deli Ediyor” isimli kitabın bir bölümünde de şikayetsever olduğunuzu fark edip bundan rahatsızlık duyduğunuz noktada neler yapabileceğinize değiniyor. Kancalanma olarak ifade edilen rahatsızlık türünü şikayetçiler için bakın nasıl açıklıyor:

 “Sürekli sinirli, üzgün, birilerinden ya da bir durumdan şikayetçiyseniz, büyük olasılıkla sınır çekmeye ihtiyacınız vardır.” 

Evet, cevap sınır çekmek. Kabul ediyorum çok basit bir durum değil, özellikle “hayır” demeyi bilmeyen insanlar için. Ancak ister inanalım ister inanmayalım, duygusal olarak yıpranmamak adına sınır koymak gerekli.

Sınırdan kastım iç iletişimi koparmak olarak algılanmasın lütfen. Yaşadığınız her olumsuz duyguyu değerlendirmek, karşınızdaki seçenekleri belirlemek, bu duyguyu yaşatan kişi / kişileri (ki kendiniz de olabilirsiniz) analiz etmek ve o kişi / kişileri haberdar etmek sürecin daha olumlu geçmesine yardımcı olmaktadır.

Bol “değer”li günler

Merve

Bir Cevap Yazın

