ACELE İŞTE İŞLER KARIŞIR

Kurumlardaki kar oranı artışının yeni alınan projeler ile doğru orantılı olduğunu hepimiz biliyoruz. Evet, yeni projeler almak, küçük veya orta ölçekli kurumlar için büyümenin tadına bakmak eşsiz bir durum olsa gerek. Peki kurumsal bir yapı içerisinde görev almayan İnsan Kaynakları Elemanı / Uzmanı / Müdürü için yeni projelerde aynı tadı aldığını düşünebilir miyiz?

Cevap aslında tabii ki evet. Sonuçta gerçeklere baktığımızda Türkiye’de insan kaynakları alanına verilen önem, genellikle iş hacmi geniş olan kurumların davranış biçimi oluyor. Fakat küçük / orta ölçekli bir kurum içerisinde insan kaynakları fonksiyonlarını gerçekleştirmek, bazen yorucu olabiliyor. Çünkü yeni projelerin devreye girmesi ile beraber tüm fonksiyonlardan sorumlu İKcılar seçme ve yerleştirme fonksiyonunun içerisinde kaybolabiliyor. Özellikle aceleye gelen istihdam, proje yükümlülüğünü bir anda İKcıların omuzlarında hissettirebiliyor. Bu konu ile ilgili Kariyer Dergi‘nin Haziran sayısında yer alan başarılı bir hikaye mevcut. Hikaye seçme yerleştirme sürecinde İKcıların yaşadığı tipik sorunları gayet güzel bir şekilde ele almış. Hatta bence ne yapılması gerektiğini de satır aralarında ifade etmiş.

Mehmet Erkan tarafından kaleme alınan hikayenin dikkatimi çekmesinin en büyük sebebi, geniş iş hacimleri içerisinde kaybolan İKcılar dışında seçme yerleştirme danışmanlarının da bu tip sorunlarla karşılaşabilme ihtimalinin olması.  Özellikle panik ve aceleci bir birim yöneticisi ile çalışmanın da işin zorluğunu arttırdığına inanıyorum. Çünkü açık pozisyonları doldurmak, işin niteliklerine uygun adayları bulabilmek ve karşılıklı orta noktayı yaratabilmek uzun bir zaman dilimini kapsayabiliyor. Bu durumda da gerek kurum gerek uzman / danışman (bazen) sabırsız davranabiliyor.

Her ne olursa olsun, istihdam sağlamanın gerçekten acele edilen ve “pozisyon bir an önce kapansın” mantığıyla hareket edilen bir fonksiyon olmamalı. Çünkü işe alım sürecinin, aslında kurumun geleceğine (yani yetenek yönetiminin başarısına ve pazar içerisindeki kurumsal imajına)  yapılan yatırımın göstergesi olduğu düşünülmelidir.

Bol “değer”li günler

Merve

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s