İÇ İLETİŞİM

Kurumların en önemli sözcüleri çalışanlar ise, çalışan ihtiyaçlarının doğru tespit edilmesini sağlamak kurumsal verimliliğinin etkin bir parçasıdır. Dışarıdaki gizli sözcülerimizi anlayabilmek için de kurum içi iletişime gereken önemi vermek gerekir.

Kurum içi iletişimin doğru ve şeffaf aktarılmasını sağlayan en etkin araç İK ekibi tarafından yaratılan sinerjidir. Bu, dönemsel olarak gerçekleşen sosyal aktiviteler dışında farklı birimlerde yer alan çalışanların beraber zaman geçirmesini sağlayan kulüpler de olabilir. Üstelik kurum imajını yapılandırmanın / arttırmanın dışında, çalışan motivasyonunu da önemli derece etkilemektedir. Çünkü doğru iletişim, yöneticilerin astlarını tanımasını sağlarken aynı zamanda astlara da yöneticilerini formel bir şekilde gözlemleme imkanı verir. Bu durum sadece ast-üst arasındaki ilişkiyi de güçlendirmez, hiçbir zaman anlaşamayacağınızı düşündüğünüz yan masadaki iş arkadaşınıza da aslında en yakınlarınızdan biri olabileceği şansını gösterir.

Buna örnek olarak Burçak Güven’in İşte İnsan’da kaleme aldığı “Şirket içinde iletişemeyenlerden misiniz?” isimli yazıyı sizlerle paylaşmak istiyorum. Biraz “farklı” bir durum olduğu gerçeğini unutmuş değilim ancak yaşanan olayın Microsoft içerisindeki etkisine (etkisizliğine) hayran kaldığımı belirtmeden geçmek istemedim. Ayrıca 365 güne 365 aktivite sığdıran Turkcell’in, yeteneklerini en başından yönetip terfi imkanı sağlayan Alarko’nun ciddi bir iç iletişim planına sahip olduğunu biliyorum. Zaten yıllık olarak oluşturdukları planının kurumsal verimliliklerine olan etkisini, pek çok sosyal medya aracı sayesinde daha yakından takip edebiliyoruz.                                                                                   

Özetle; kurum içi iletişimi sosyal etkinlik olarak sınırlandırmasak da başlangıç noktası olarak kabul edebiliriz aslında. Evet, kabul ediyorum, özellikle küçük ve orta ölçekli kurumların iç iletişim planı yaratıp uygulaması “aile gibi” olduklarından çok zor. Büyük ölçekli kurumlar için de bu tarz aktiviteler maliyet olarak düşünüldüğünden gerçekleşmesi biraz gürültülü. Özellikle etkinlik sırasında yaşanan herhangi bir aksaklık hem İK ekibini üst yönetime raporlama yaparken zorlayabilir hem de çalışanların anında demoralize olmasına yol açabilir. Fakat sonuç ne olursa olsun dışarıdaki sözcülerimize değer vermek ve onları iş dışında da motive etmek, pek çok bileşeni bir araya getirip karşılıklı katkı sağlamaktadır. 

Bol “değer”li günler

Merve

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s